Apple, Google in še veliko drugih korporacij ne zahtevajo več univerzitetne diplome.
Tako kvaliteta, kot tudi pomen formalnega izobraževanja padata. Kot poroča CNBC, vedno več podjetij za svoja delovna mesta ne zahteva več univerzitetne izobrazbe, četudi pred tem za isto delovno mesto so.
Med manjšimi podjetji je to praksa že dlje časa, zdaj pa se jim pridružujejo tudi večja, kot so Apple, Google in IBM.
Seveda, to ne velja za vse poklice. Nihče si ne želi, da bi ga operiral nekdo, ki nima formalne medicinske izobrazbe. Ali pa da bi ga na sodišču zastopal nekdo, ki ni študiral prava.
Vendar pa obstaja tudi ogromno poklicev, kjer formalna izobrazba ni pomembna, temveč velja le kaj dejansko znaš. Do tega znanja pa v sodobnem svetu zlahka prideš tudi na neformalen način.
Ne le, da se da do znanja priti na neformalen način – ponavadi je neformalni način celo boljši, kot pa formalno izobraževanje v šolah in na univerzah. Zakaj?
Zato, ker ima tradicionalni šolski sistem tri velike probleme:
1. Zastarela učna gradiva
Vsi smo že naleteli na predmet, kjer smo se učili iz učbenika, ki je bil napisan še pred našim rojstvom. Predvsem v svetu tehnologije (pa tudi na drugih področjih), se zadeve spreminjajo s svetlobno hitrostjo, zato bi se morala učna gradiva posodabljati vsako leto.
Vendar, ker togi šolski sistem ne prenese tako hitrih sprememb (in predvsem stroškov povezanih z njimi), učna gradiva v šolah in na univerzah postajajo vedno bolj zastarela.
2. Profesorji, ki niso v stiku z modernimi trendi
Večina šol in univerz ima pravilo, da ko profesor enkrat postane t.i. “redni profesor”, ga lahko zamenja samo še bog. In ko nekdo pride do tega položaja, ima vedno manj motivacije za nadgrajevanje svojega znanja ter držanje stika z modernimi trendi. To posledično pomeni, da profesorji na študente prenašajo znanje, ki že dolgo časa ni več relevantno.
3. Preveč teorije, premalo prakse
Ta problem je že kar stalnica šolskega sistema. Seveda teorija je pomembna, saj da praksi podlago. Vendar pa je formalni šolski sistem padel v to skrajnost, da ima pri večini predmetov samo teorijo in nič prakse. Velikokrat je razlog tudi ta, da profesor sam nima nič izkušenj iz prakse, in zato tudi ne zna organizirati učnega procesa na način, ki bi prinesel študentom praktične izkušnje.
Za razliko od formalnega izobraževanja, se pri SmartNinji fokusiramo na moderne tehnologije ter na čim več prakse (ob kateri se naučiš tudi teorijo), saj na koncu delodajalca zanima le, kaj dejansko znaš.
Delodajalci nas redno kontaktirajo in sprašujejo za kontakte do naših najboljših tečajnikov. Niti en delodajalec pa ni vprašal, kakšno izobrazbo ima kdo od naših tečajnikov. Kot pravi naš slogan: “Ne diploma. Štejejo veščine!”