Jure Doler je izkušen podjetnik ter strokovnjak za digitalni marketing, ki je med drugim sokreiral celoten brand Dejana Zavca v njegovih šampionskih začetkih. V sklopu tečaja Startup Marketing bo svoje izkušnje ter mnoge koristne trike in nasvete delil preko SmartNinja tečaja. Rezerviraj si prosto mesto!
Kdo si in kaj počneš v življenju?
Oče, mož, sin in brat, ki ima dobrih 30 let. Rad potujem, odkrivam nove jezike in kraje, ob prostem času kuham in preživljam čas z ženo Lino in sinom Juliem. Če je le možno, ga izkoristim za šport (nogomet, sup) in prijatelje. Sicer pa (poklicno) kot »freelancer« počnem stvari, ki so tako ali drugače povezane z (startup) marketingom, digitalnimi & družbenimi mediji, pri čemer se skušam osredotočiti na relevantnost vsebine in njene distribucije. Preprosto povedano: uporabniku želim predstaviti določen produkt ali storitev skozi vsebino, ki je zanj zanimiva, in hkrati ustreza določenemu kanalu (mediju). Še prej pa želim tudi identificirati nove ali že obstoječe uporabnike (cilnje skupine), tako da celoten cikel zajema tri stebre: identificirati uporabnike, jih poiskati (kanali) ter jih primerno nagovoriti (vsebina).
Kako poteka tvoj običajen delovni dan?
Vstanem(o) nekaj pred 7. uro, kmalu zatem sledi zajtrk – najpomembnejši obrok dneva in čas, ki je namenjen izključno družini. Potem ko 20-mesečnega sina odpeljem v varstvo, se s kolesom ali mestnim avtobusom odpravim proti co-working prostoru Poligon, kjer okoli 9h začnem z delom. Razporedim si ga glede na prioritete, razpoloženje, deadline itd. Z delom zaključim okoli 18. ure, čeprav na maile odgovarjam tudi pozno zvečer. Med delom si vzamem čas za kavo in kosilo, tako da je vse skupaj pestro in primerno porazdeljeno skozi dan. K temu je potrebno dodati še dnevne/tedenske sestanke itd., tako da dan mine precej hitro. Moram pa reči, da sem pri delu povsem fleksibilen in si čas razporejam po svojih željah, delam lahko iz več lokacij, kar je vsekakor prednost »freelancinga«.
Kdaj si se prvič srečal z marketingom?
Zdi se mi, da je marketing panoga, ki je bila že od nekdaj v meni. Aktivno sem se prvič srečal z marketingom na faksu, in že takrat sem vedel, da je to tisto, čemur želim posvetiti največ časa; temu sem konec koncev posvetil tudi podiplomski študij v tujini. V praksi, pa sem se z marketingom srečal v športno-marketinški agenciji SV-RSA, kjer sem na dnveni ravni spoznaval nove stvari in trende, ter jih skušal aplicirati na svoje delo. Imel sem srečo, da sem bil obkrožen s takšnimi ljudmi, ki so spodbujali iniciative in ideje, čeprav vse seveda niso bili najboljše.
Študij v Barceloni, kako to?
Tujina in potovanja so me od nekdaj privlačila. Tudi danes, ko imam družino – ženo in sina – se to ni spremenilo, saj nenehno potujemo. Študij v Barceloni pa je bil izbira iz več razlogov; podiplomskega študija športnega marketinga takrat pri nas še ni bilo, želel sem se naučiti španskega jezika, iz Barcelone prihaja moje najljubše moštvo (Barça), poleg tega pa mi sta mi bila mesto in klima všeč že od prej. Ko seštejem vse to, je bila Barcelona logična izbira in še danes ena najboljših potez, ki sem jih storil, saj sem se naučil veliko, ampak res veliko več stvari kot zgolj tisto, kar so mi povedali na faksu. Vez z mestom sem ohranil še danes, saj grem tja nekajkrat letno.
CMO, podjetnik, bloger, svetovalec, kaj prazaprav si?
Ha! Bržkone vsakega po malo. CMO/podjetnik sem bil skozi Fieldoo, kjer sem se res veliko naučil, se srečal s startup svetom, podjetništvom, sceno, odnosi z ostalimi founderji, investitorji itd. Bloger/avtor pa sem v bistvu že več kot desetletje, saj že toliko časa pišem za različne publikacije (Marketing Magazin, SPORTO magazin …), medije, bloge itd. Gre za nekaj, kar me vsekakor izpopolnjuje. Besede »svetovalec« nimam rad, saj ima nekoliko negativno konotacijo in zveni preveč korporativno. Raje bi rekel, da sem »freelancer« ali »zunanji sodelavec«, čemur se posvečam od začetka letošnjega leta.
Na kateri svoj poklicni dosežek si najbolj ponosen?
Verjetno jih je več, najbolj pa na to, da sem večino časa zares delal tiste stvari, ki so me zanimale in me gnale naprej. Če počneš nekaj takšnega, kjer čutiš strast, na koncu rezultat ne izostane. Sicer pa bi pod »highlighte« morda uvrstil delo z boksarskim šampionom Dejanom Zavcem ter seveda startup Fieldoo, kjer sem bil aktiven do nedavnega. Sicer pa upam in verjamem, da največji poklicni dosežek še pride na vrsto.
Ti in Dejan Zavec, povej več o tem?
Zgodba se je začela, ko je Dejan sam pristopil k nam v agencijo SV-RSA in iskal nekoga, ki bi skrbel za njegovo promocijo, medije, sponzorje, podobo, skratka, celotno znamko Dejana Zavca. To je bilo v letu 2009, še pred tem, ko je postal svetovni prvak. Nasploh se nam je zdelo izredno zanimivo sodelovati pri projektu, kjer je »brand« pravzaprav oseba, kar pomeni, da se nenehno spreminja, varira, je odvisen od rezultatov itd. Projekta smo se lotili res dobro, vzpostavili vse kanale in vzvode, ki so potem »eksplodirali«, se obrestovali, ko je Dejan postal svetovni prvak.
Že takrat smo pri njegovi promociji iskali alternativne kanale, »growth hacking«, če želite, ki se je navezoval predvsem na online aktivnosti. Tako smo že pred petimi leti naredili (viralen) video z Jurijem Zrnecem – praktično brezplačno, v pol ure, učinek pa je bil izjemen, saj so ga objavili prav vsi mediji, s čimer smo dobili veliko mero promocije za dvoboj v Stožicah, ki si ga je nato ogledalo 12.000+ gledalcev v polnih Stožicah.
Z Dejanom smo imeli izjemen poslovni in profesionalni odnos, ki je postal prijateljski. Še danes, čeprav poslovno več ne sodelujeva, sva dobra prijatelja, ogledal pa sem si denimo tudi oba njegova dvoboja v ZDA. Lahko rečem, da mi je bilo v čast sodelovati z njim, saj gre za izjemnega človeka in športnika – od glave do pet!
Katera so tvoja življenjska načela?
Želim biti pošten, odkrit in zvest samemu sebi. Kar sem se skozi leta naučil je zagotovo to, da v v stvareh, ki jih delam, moram čutiti strast, saj v nasprotnem primeru ne funkcioniram optimalno oz. ne prinašam najboljših rezultatov.
Na kateri dosežek v življenju si najbolj ponosen?
Vsekakor na svojo družino, ki me vselej podpira, in daje smisel temu, kar sem in počnem. Ne predstavljam si življenja brez tega »goriva«, ki me žene na vseh področjih. Morda se sliši stereotipno, a resnično je tako.
Kje se vidiš čez 10 let?
Hm, če bi sanjal, bi »na prvo žogo« dejal, da v neki TV oddaji, kjer potujem in odkrivam nove dežele ter kuhinje tega sveta; recimo nekaj takšnega kar počne Anthony Bourdain. Sicer pa je to vprašanje za milijon, saj tako globoko v prihodnost res ne gledam. Življenje je potovanje in ne cilj, tako da je težko reči, kaj/kje bom čez eno leto, kaj šele čez desetletje. Zagotovo pa je nekaj: vsekakor bom počel tisto, kjer bom čutil strast, karkoli že to bo.
NE SPREGLEJ: Odprte so prijave na Growth Hacking tečaj. Prosta mesta se hitro polnijo!