Brezplačni e-vodič: Kako postati programer?
Poglej več
Odličen uvod v programiranje: SPOMLADANSKI TEDEN PROGRAMIRANJA ZA 99 EUR!
Na tečaj

Kakšen pa je vaš »growth hacking«?

V čem se startup marketing razlikuje od »klasičnega« (korporativnega) marketinga? Kaj pravzaprav je startup marketing, ki ga pogosto enačimo z uveljavljenim angleškim izrazom »growth hacking«? In, ali so marketinški startup koncepti aplikativni tudi v marketingu večjih podjetij?

Besedna zveza »growth hacking« med startupi velja za marketinško »mantro«, sicer pa njene korenine – kot se za startup sceno spodobi – izhajajo iz Silicijeve doline, kjer se rojevajo največje tehnološke (IT) ideje in podjetja. »Growth hacking« bi lahko poimenovali za ključno vejo startup marketinga, ki se v svoji naravi v mnogočem razlikuje od »običajnega« marketinga.

Tehno-marketinški hibridi

Kaj pravzaprav zajema pojem »growth hacking« in kdo je tisti, ki ima na vizitki napisano »growth hacker« namesto splošnejše uveljavljenih nazivov »CMO« (direktor marketinga)? »Growth hacker« – ustreznega slovenskega prevoda za zdaj ni – je nekakšen križanec, hibrid, ki ima tako tehnična znanja (denimo zmožnost kodiranja) in hkrati obvlada (predvsem spletni) marketing.

»Growth hacking« se je uveljavil sočasno z razcvetom dobe web 2.0 in množice spletnih storitev, aplikacij ali produktov (ang. Internet of Things – IoT). Njegov primarni namen je čimhitrejše doseganje novih (u)porabnikov z veliko poizkusi in testiranji, predvsem preko nekonvencionalnih marketinških kanalov. Za razliko od klasičnega pristopa, ki običajno preusmerja uporabnikovo pozornost in namensko prekinja njegov običajen ritem (npr. oglasni bloki sredi zanimive športne tekme ali filma), kar pogostokrat sproža negativne čustvene reakcije, je »growth hacking« ravno nasproten, saj deluje bolj naravno in vsaj neposredno ne moti uporabnikovega prvotnega fokusa.

Pomembno je tudi dejstvo, da se »growth hacking« skozi vrtanje v podatke in številke ter analiziranje različnih metrik natančno posveča ciljnim skupinam in uporabnikom. Tako je lažje oceniti, kakšen je primeren način komuniciranja s potencialnimi potrošniki, prek katerega medija ali kanala jih je najbolj primerno doseči, in – najpomembnejše –, kako sploh pritegniti pozornost.

Na drugi strani so pri tradicionalnem pristopu bolj v ospredju končne številke (TV ratingi, GRP-ji, številke branosti itd.), ne pa posameznik, prav tako kot tudi ne njegova čustvena percepcija dojemanja (oglasnega) sporočila ter posledično njegov odnos do določene znamke.

t = $ € $ € $

Ključna dejavnika »growth hackinga« in startup marketinga nasplošno pa sta čas in denar. Čas, ki ga ima na voljo posamezen startup je ponavadi relativno kratek, zato mora v tem obdobju – lahko traja tudi zgolj nekaj mesecev – kar najbolj učinkovito trgu ponuditi svoj produkt in si v primernem času zagotovoti ustrezno kritično maso uporabnikov oz. kupcev. To je možno doseči le s številnimi poskusi in nenehnim testiranjem; vse skupaj v želji odkriti čarobni napoj, ki prinaša želene rezultate. Druge izbire in poti ni, saj v nasprotnem primeru sledi konec podjetja, kar statistično gledano doleti veliko večino startupov.

Po drugi strani so, vsaj v začetnih fazah, finančna sredstva startupa omejena, kar hkrati pomeni, da so običajni marketinški kanali preprosto predragi, saj je akvizicijski strošek na uporabnika enostavno previsok. To pomeni, da morajo iskati alternativne in kreativne rešitve, ki denimo pripeljejo do viralnega efekta, in presegajo zgolj optimizacijo spletnega mesta (SEO) in oglaševanje na Googlu ali Facebooku.

Ta zapis je bil najprej objavljen v rubriki Startup Marketing v Marketing magazinu.


Jure Doler je izkušen podjetnik ter strokovnjak za digitalni marketing, ki je med drugim sokreiral celoten brand Dejana Zavca v njegovih šampionskih začetkih. 25. marca bo svoje izkušnje ter mnoge koristne trike in nasvete delil preko SmartNinja Startup Marketing tečaja. Rezerviraj si prosto mesto!

Nadaljuj z branjem