Zaposleni z IT veščinami postajajo vse bolj dragoceni za podjetje. Tehnologija bo na tak ali drugačen način vplivala na številna današnja delovna mesta. Zaradi avtomatizacije bo do leta 2030 predvidoma ogroženih kar 800 milijonov delovnih mest. Toda brez skrbi, še je čas da se pripraviš in prilagodiš. Kaj lahko storiš danes? Osvoji IT znanja, ki so dragocena zate in tvojega delodajalca. Tukaj je vodnik po korakih, kako prepričati svojega nadrejenega, da podjetje plača tvoj IT tečaj.
1. korak: Katere veščine si želiš naučiti?
Najprej moraš razmisliti katere so veščine, ki te zanimajo. Si “problem solver”? Rad/a razumeš zapletene stvari? Super, prav programiranje je morda prava veščina zate! A si analitičen/na? So ti všeč številke in podatki? Odlično, tečaj “SQL in baze podatkov” bi bil najbolj primeren zate! Kaj pa internetna varnost? Si zaskrbljen/a, da podatki tvojega podjetja niso dovolj zaščiteni? Pojdi na tečaj “Hacking & Internet Security” in se nauči, kako lahko zaščitiš podatke podjetja.
Lahko povabiš sodelavca/sodelavko, da se ti pridruži na tečaju. Obiskovanje tečaja bo tako bolj zabavno, po koncu pa lahko skupaj s sodelavci uporabite to znanje ob novih projektih na svojem delovnem mestu. Se zanima več sodelavcev? Odlično, veliko IT izobraževalnih podjetij lahko opravlja interna usposabljanja v prostorih vašega podjetja, da bo še bolj priročno za vas.
2. korak: Pripravi se na “pitch” nadrejenemu
Preglej ponudbo in poišči tečaj
Prva vprašanja, ki jih lahko pričakuješ, so cena tečaja in kakšne so alternative. Naredi svoj “research” in poskusi poiskati alternativne tečaje. Poskrbi, da ne primerjaš le cen. Poskusi najti izjave in mnenja udeležencev tečajev, kar je pri takšnih izobraževanjih pomembno. Želiš najti najboljši kompromis med stroški in kakovostjo.
Kaj s tvojim obiskovanjem tečaja pridobi tvoj/a nadrejen/a (tvoje podjetje)
Razmisli o tem, kako bodo nove veščine koristile vsakodnevnemu delu. Tukaj je nekaj primerov:
Hitrejše zaključevanje nalog
Prenos znanja sodelavcem/ svoji ekipi
Sprejemanje več odgovornosti
Nove veščine odpirajo nove možnosti ali nov projekt, v katerem lahko sodeluješ
IT tečaj skrbi, da si na tekočem s trendi v industriji, kot so varnostne grožnje in nova programska oprema.
…
Zapiši si te primere in si jih zapomni za takrat, ko te bo nadrejen/a vprašal/a o donosnosti naložbe s tvojim obiskom tečaja.
3. korak: “Pitch”
Kdo je “šef” ali komu lahko “pitch-aš”
Kdo v vašem podjetju je nosilec odločitev o plačevanju IT tečaja? Kdo odloča, je morda direktor podjetja? Ali je oseba iz kadrovske službe? Če nisi prepričan/a, vprašaj sodelavce. Pomembno je, da se obrnete na pravo osebo, ki je “odločevalec”, ker ima končni DA ali NE.
“Pitch”: osebno ali preko e-maila
Kako bi se tega lotil/a? Osebno ali preko e-maila? To je odvisno od tega, kakšno komunikacijo imata z nadrejenim že sicer. Če se pogovarjaš z njo/njim vsak dan, poskusi s pogovorom ena na ena in ji/mu predstavi idejo. Morda bo to zanj/jo preveč informacij naenkrat, zato vedno po pogovoru pošlji e-mail s povzetkom. V spremljajočem e-mailu ji/mu ponovi pomembne informacije:
Katerega tečaja bi se rad/a udeležil/a,
koliko stane in kdaj poteka
kakšna je donosnost naložbe podjetja,
e-mail zaključi s »call to action«: kdaj lahko pričakuješ njegov/njen odgovor (odobritev)?
Zadnja točka je pomembna. Ne dovoli, da bi bila ta zahteva predolga in se odlašala. Povej nadrejenemu, do kdaj se je potrebno prijavit, da dobiš ceno “Early Bird”. To je tudi datum, do katerega se mora odločiti, ves čas jo/ga opominjaj na to.
Če je tvoj/a nadrejen/a zelo zaposlen/a ali bi ti bilo lažje, pošlji zahtevo kar preko e-maila. Tukaj je primer, ki ga lahko uporabiš:
"Zdravo (ime),
menim, da bi potrebovali nekoga iz ekipe, ki bi se seznanil z “SQL in bazami podatkov”. Vemo, da je David strokovnjak, vendar ni vedno v bližini. Vedno sem bil/a radoveden/na o teh stvareh, zato se zanimam za udeležbo tečaja “SQL in podatkovne baze v IME MESTA”. Sem že našel/našla podjetje, ki ponuja celovit program usposabljanja na to temo. Podrobnosti spodaj:
Ime podjetja: ____ in LINK spletne strani
Kraj in datum tečaja:
Kurikulum: (POVEZAVA NA TEČAJ)
Cena: (Cena na udeleženca)
Prepričan/a sem, da bi bil ta tečaj koristen tudi za COWORKER NAME # 1 in COWORKER NAME # 2. Z obema sem že govoril/a in ju tečaj zanima. Morda lahko to idejo predstavimo tudi na naslednjem sestanku ekipe in ugotovimo, ali obstajajo še kdo, ki bi bil zainteresiran. Če imamo več kot šest ljudi, bi to podjetje lahko tudi opravljalo interni tečaj v naših pisarnah.
Prepričan/a sem, da bi nam ta tečaj lahko pomagal pri delu z našimi dnevnimi vsebinami okoli podatkovnih baz in Davidu malce sprostil to odgovornost. To usposabljanje bi nam lahko pomagalo razviti tudi nekatere funkcije, ki bi lahko optimizirale način izvajanja nalog in nam omogočile, da se bolj osredotočimo na pomembnejše stvari.
Prosim, sporočite mi, kaj menite."
Če vam nadrejen/a ne odgovori, je/ga ne pozabi po nekaj dnevih opozoriti na to. Ne dovolite, da bi bila ta zahteva predolga in se odlašala, zato jo/ga spomnite na to.
Pričakuj negativni odziv
Težko je predvideti kakšne povratne informacije pričakovati od svoje/ga nadrejene/ga, vendar se je vedno dobro pripraviti na negativni odgovor. Pričakuj nasprotovanje in razmisli, kako upravičiti svojo zahtevo. Tukaj je nekaj možnih vprašanj, ki jih lahko vaš/a nadrejen/a zastavi:
“Ali bo med potekom tečaja, to vplivalo na vaše dnevne naloge?”
“Kako dolgo boste odsotni iz pisarne?”
“Ali boste odstopili po zaključku tega tečaja?”
“Ali pričakujete napredovanje ali povečanje plače po obisku tečaja?”
“Zakaj je ta tečaj tako drag?”
“Zakaj bi moralo podjetje to odobriti? Kaj mi pridobimo s tem? “
Pa veliko sreče! 😉