Izvej več o analitiki in postani mojster marketinga na tečaju startup marketinga!
- Spletna stran dokončana? Check.
- Spletna stran na strežniku? Check.
- Zakupljena domena? Check.
- Analitika? Huh? Kaj je to?
Analitika vam omogoča vpogled v obnašanje uporabnika na vaši strani, kaj gleda, kaj išče, kje išče itd. Ko enkrat začnete dobivati ljudi oz. promet na vašo spletno stran, boste slej kot prej ugotovili, da bo za ohranitev in povečanje prometa potrebno tudi nekaj narediti. Pri takih stvareh je analitika obvezna – drugače boste z vsakim poskusom ‘brcnili v temo’.
Orodij za analitiko je precej, dobrih in preglednih pa nekaj manj. Najbolj popularno orodje trenutno je Google Analytics, ampak v tem blogu bom govoril o malo manj poznanem orodju (trenutno) – SumoMe.
AppSumo, firma, ki je naredila SumoMe orodje, obstaja šele 5 let, a je s svojo kvaliteto, preprostostjo in ponudbo super orodij v kratkem času pridobila zaupanje ogromno uporabnikov in več kot 700.000 naročnikov na svojo mailing listo (na katero vam priporočam, da se prijavite – nobenega spama, samo super uporabne stvari kako izboljšati stran, kako pridobiti več uporabnikov itd. Prijavite se lahko tukaj).
Najprej vam bom pokazal 3 zelo uporabna orodja na primeru spletne strani SmartNinja, to so:
- Content Analytics
- Heat Maps
- List Builder
Content Analytics
Content Analytics prikaže podatke o branosti vaše strani.
Na desni strani vam piše število in procent bralcev, ki so prišli do tega dela strani, na določeni točki pa je tudi črta, ki označuje povprečno branost strani.
Heat Maps
Heat Maps z madeži prikaže, katera območja na strani so najbolj klikana.
Primer bolj klikane vsebine.
List Builder
List Builder omogoča grajenje mailing liste oz. zbiranje e-mail naslovov. Lahko bi rekli, da je to tudi najpomembenjša dejavnost, ker preko zbiranja mailov večate svojo bazo uporabnikov, hkrati pa je super kanal za komuniciranje z ljudmi.
Za zbiranje se ponavadi uporabi tak ‘pop-up’ (že integrirano v orodje SumoMe):
Vaše konverzije in zbrani maili pa so kasneje vidni v posebnem oknu.
Zakaj je to sploh pomembno? Glede na podatke, rezultate boste vedeli kakšna vsebina bralce bolj zanima, kaj je treba bolj izpostaviti, kaj ni tako pomembno… In če boste na te rezultate pravilno reagirali, bo posledično uporabnik bolj zadovoljen, hkrati pa boste lahko privabili več ljudi na vašo stran.
Kako implementirati SumoMe v vašo spletno stran v 3 preprostih korakih?
1. Vstavite script kodo
Na spletni strani SumoMe, kjer to tudi navodila, dobite pri prvemu koraku kodo, ki jo morate vstaviti med <head>
tage vaše spletne strani.
POZOR: če želite spremljati analitiko in podatke na vseh vaših podstraneh, morate prekopirati ISTO script kodo na vsako podstran posebej.
Kodo dobite tukaj (ne kopirati te kode, to je samo primer. Nova se vam generira tukaj):
Primer kako vstaviti kodo v HTML:
Da bi SumoMe sploh deloval, morate nujno naložiti stran s SumoMe script kodo nazaj na strežnik.
2. Prijava ali registracija računa
Ko to storite, boste opazili v zgornjem desnem kotu moder kvadratek s SumoMe logotom.
Po kliku nanj se prijavite ali pa ustvarite nov račun.
P.S.: Brez skrbi, na naslednjemu koraku, ko vas zaprosi za ime in telefonsko številko, lahko kliknete ‘Skip’, da ta korak preskočite 🙂
3. Začnite dodajati orodja!
S klikom na ikono “Sumo Store” boste prišli do ponudbe tako brezplačnih kot tudi nekaterih plačljivih orodij.
Če pogledate malo nižje, boste našli orodje “Heat Maps” o katerem smo govorili.
Ko ga boste namestili, se vam bo pokazala ikonca v meniju na desni.
Ampak “Heat Maps” še vedno ni aktiven in ne beleži klikov uporabnikov. Zato morate najprej klikniti na ikono in začeti beležiti dogajanje. Da je beleženje vključeno, lahko prepoznate po rdečem krogcu pri ikoni (‘recording’).
Čez nekaj časa in nekaj klikih (to lahko poklikate tudi sami, da testirate zadevo), se vam bodo že pokazali prvi rezultati. Da bi jih videli, spet kliknete na ikonco.
Tako, sedaj pa hitro poskusiti še ostala super orodja! 🙂
Že uporabljate kakšno orodje za analitiko? Vas je SumoMe s svojimi orodji prepričal? Bi radi izvedeli kaj več?
Povejte svoje mnenje v komentarjih spodaj 🙂