To vprašanje slišim precej pogosto.
Moj odgovor je: NE, nikoli nisi prestar/a za učenje in to trditev lahko tudi podkrepim.
Zakaj si sploh postavljamo to vprašanje?
V preteklosti je bilo običajno, da si imel en in isti poklic celo življenje. Šel si v šolo in se izučil za neko stroko (avtomehanik, inženir, zdravnik, pravnik itd.). Kar si se izučil, to je bil tvoj poklic skozi celo življenje.
Količina znanja, ki si jo moral pridobiti v prvih 20-25 letih življenja je bila velika, nato pa se je vsako leto zmanjševala, saj se ni bilo potrebno več učiti skoraj nič novega. Staro znanje je čisto dovolj ustrezalo.
Tak človek se je skozi leta specializiral na svojem področju, dosegel neko stopnjo ugleda ter se usidral v cono udobja.
Vendar pa…
Stvari so se spremenile!
V današnjem svetu niti približno ne moremo vedeti, ali bo poklic, ki ga opravljamo danes še vedno obstajal čez 10 let – kaj šele, da bi ga imeli do konca svojega življenja (ali vsaj do upokojitve).
Vseživljenjsko učenje ter večkratna menjava kariere tako postajata nekaj normalnega. Odpovedati se moramo pregovoru, ki pravi, da starega psa ni mogoče naučiti novih trikov.
Zakaj?
Zato, ker vseživljenjsko učenje ni le nekaj, kar vam pomaga pri karieri in vam prinese več denarja. Pomaga tudi pri vašem zdravju in vitalnosti.
Ljudje, ki se učijo novih stvari tudi v starejših letih, ostanejo duševno bolj zdravi in vitalnejši dlje, kot pa tisti, ki tega ne počnejo.
Pojdimo nazaj k začetnemu vprašanju
Kot sem že dejal, programiranja se lahko naučite v katerikoli starosti.
Kako to vem? V svoji prejšnji službi sem imel nekaj sodelavcev, ki so se začeli učiti programiranja pri svojih 30. letih, eden od njih celo pozneje, v svojih 50. letih. In ta je bil celo eden izmed boljših programerjev v ekipi.
Tudi pri SmartNinji smo naučili programiranja mnogo ljudi, starejših od 30 ali 40 let.
Spomnim se enega izmed njih, 50-letnega računovodje, ki se je udeležil našega Web development tečaja, saj je želel svojim strankam ponuditi tudi izdelavo spletnih strani (poleg računovodskih storitev). Zakaj? Zato, ker ga je mnogo strank spraševalo, kje najti programerja, ki jim lahko postavi spletno stran.
Med tečajniki tistega tečaja so bili ljudje različnih starosti, od študentov ter mladih odraslih v poznih dvajsetih, do ljudi v svojih 30ih in 40ih, ki so imeli družine in ustaljene (neprogramerske) kariere.
Toda ravno 50-letnega računovodjo, ki je bil najstarejša oseba v skupini, je inštruktor na koncu tečaja ocenil kot najboljšega tečajnika v tisti skupini.
Starost za samo učenje ni tako zelo pomembna. Bolj sta pomembna odnos ter volja do učenja.